Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

søndag 12. juli 2015

Climbing snow princess

Jeg må skryte litt videre av min "Climbing snow princess" Hun ble plantet i fjor etter et impuls kjøp på Plantasjen. Nå er vel mine følelser for Plantasjen litt blandende, men denne gangen var jeg virkelig heldig.
Det er veldig vanskelig å finne informasjon om denne rosen. Men;

- H4 rose
- Frøs ingenting tilbake denne vinteren. Den var riktignok mild, men alle de andre rosene måtte klippes litt.
-Blir 2-3 meter høy
-Remonterer
-Litt torner
-Mild duft, frisk.
-Blomstene holder seg ca en uke, tåler godt regn.
-Lite sykdom.
-Litt torner.
-Min står i halvskygge, fungerer fint.
-Blomstrer på fjorårsskudd.

Her er hun i tre stadier.







Det jeg har gjort er å tvinge skuddene til siden, slik at hun skyter flere oppover.

Bilder fra i fjor og i år. Har skjedd litt. (Men bordene på veggen har vi ikke fått malt ennå ;-) )

 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar