Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

søndag 14. juni 2015

 Jeg var som tidligere nevnt på plantemarked i går. Utrolig nok fant jeg ingenting jeg ville ha.
Nesten sjokkerende. Kanskje et tegn på at jeg begynner å bli litt mer kritisk og kresen i forhold til hva jeg vil ha i hagen.

Det var marked i resten av byen også, og noe klarte jeg å finne. En Agapanthus med navn "Charlotte" fikk jeg for halv pris. Jeg har flere, men de er små og kommer ikke blomster på de i år. Så da fikk den flytte hit.

En Klokkeranke og en Fuchsia "Annabelle" ble også med. Klokkeranken, Cobaea scandens skal få klatre i armeringsnett gjerde.

 
 
I dag går jeg bare rundt og nyter hagen. Jeg er både stolt og glad for hva jeg har fått til på et år. Og ikke minst hvor utrolig mye jeg har lært. Det beste av alt er at det er uendelig mer å lære.
 

 

Tenk i fjor var det ikke et gress strå eller en plante her. (Bortsett fra Syrinen, og skvallerkålen)

Ha en nydelig søndag!

1 kommentar:

  1. Ja, det er nesten en sjokkerende opplevelse når en ikke finner noe en vil ha... ;))
    Hagen din har blitt veldig flott, og som du sier så er det alltid noe nytt å lære om hage. Der tror jeg vel at en aldri blir helt utlært!

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett