Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

lørdag 6. juni 2015

 
En regntung lørdag morgen. Blitt en kjapp tur ut mellom skurene. Nå er det mye å glede seg til i hagen de neste ukene. Nesten alle rosene er fulle av knopper. Jeg fikk et veldig rart blikk på jobb i går når jeg sa at jeg ikke kan se for meg et liv uten roser. ;-)
 
 
 
En allium jeg ikke kan huske å ha satt. En hyggelig overraskelse med andre ord.
 


Nå kommer Akeleiene! De skal få krysse seg alt de orker de neste årene slik at hagen blir helt full av de. Jeg elsker akeleier i alle former. Men som med de fleste andre blomster liker jeg best de enkle, ikke de fylte.



Noen koser seg mer enn andre med regn og overskyet vær.










Den første av Cosmos jeg har sådd blomstrer! Veldig søt.




 Geranium er også en av favorittene. Superenkle å ha med å gjøre og finnes i uendelig mange varianter. Denne har en helt fantastisk duft i tillegg. Kan ikke bedre bli. Eneste må være at den kanskje er litt vel voksevillig. Den ble plantet i fjor høst, og jeg har allerede tatt flere biter av den og plassert andre steder. Der vokser de videre som om ingenting har skjedd.




Ha en nydelig lørdag i regnet!

2 kommentarer:

  1. Nydelige fuchsia! Akeleiene har begynt blomstringen her også. De krysser seg hele tiden, og det dukker stadig opp nye. Nesten som ugress, men det er et pent ugress ;))

    Roser må en ha!

    SvarSlett
    Svar
    1. Akeleier kommer på topp ti listen. De kan få dukke opp akkurat hvor de vil. :-)

      Slett