Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

torsdag 18. juni 2015

 
Jammen ikke lett å ta med kamera ut i dag. Det regner i bøtter og spann. Men skal ikke klage på det. Var så tørt ute. I stad regnet det så mye at sneglene til og med forsvant. :-D Er lov å håpe at de druknet? De holder heldigvis ikke til i min hage, men hos naboer. Jeg klipper hos de hver kveld for å slippe at de skal komme hit.
 
 
 
Det blir veldig vakkert med regndråper på plantene. Her er en Jordbær blomst. 
 
 


 En Oxalis med små perler.

 
Her en Iris. Den lyser  virkelig opp når det er litt halvmørkt som i dag. Liker denne fargen veldig godt.
 
 
 
Jeg har fått både en glad overraskelse og en trist overraskelse i hagen i dag.
 
Den triste er at de forbaskede rådyrene har spist opp knoppene på Pionene. Jeg er så lei rådyr.... :-(
 
Den glade er at den Agapanthus som jeg kjøpte på hagemessen er full av knopper. Jeg trodde ikke at jeg skulle få se blomstring på den på mange år. Den var jo så liten og puslete. Jeg pottet den til og med om fordi jeg tenkte den skulle få vokse litt i år. Herlig!
Det er vel slik at knoppene på Agapanthus blir dannet året før, så takk for det!
 

 
 
 
Denne veldig arbeidsomme karen dukker opp hver gang det ikke øser ned. Lojal arbeider.
 

Her er en "Nora Barlow". Stakkar, hun er i ferd med å bli kvalt av "Polish Spirit" Clematis. Vakre er de begge to.


2 kommentarer:

  1. Så trist at peonene dine er spist opp, men hyggelig med agapanthusen! Rådyr er det her også, men heldigvis ikke i hagen min.
    Nora Barlow er så vakker!

    Det regner her også, nå mangler vi varme!

    SvarSlett
  2. Heldig du er som slipper unna rådyrene. Nora Barlow er kjempe vakker. Kusinen Blue Barlow skimtes i bakgrunnen.

    I dag er det nydelig vær igjen. Ser de melder kjempe vær fremover.

    SvarSlett