Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

mandag 20. februar 2017

I dag er første gang jeg har holdt på i flere timer ute. 4 grader og vindstille.

Se de to nysgjerrige i bakgrunnen. 


 Har startet jobben med å kutte ned alle stauder. Jeg klipper de rett og slett i småbiter og lar de ligge i bedene. Så blir de til fin jord igjen.



Denne krokusen er ikke fra i år altså. Men de er jammen på vei. Både krokus, våriris, snøklokker bare venter på noen dager med sol og litt plussgrader. Blir så lykkelig av å se at våren er på vei!

5 kommentarer:

  1. Heldige deg som får våren så tidlig! Det går bare litt saktere her. Søt krokus!

    SvarSlett
  2. Jeg håper jeg får starta med hagearbeidet i løpet av vinterferien. Nå er det en del smeltevann som ligger opp på frossen jord. Det er himla glatt. Jeg blir også lykkelig at våren er på vei. Ikke minst lyset som tar mer og mer av dagen.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  3. Koselig å starte i hagen igjen ja:) Artig med nysgjerrige høner.

    :-)

    SvarSlett
  4. Starter med å si at jeg elsker bildet du har øverst på bloggen din - absolutt fantastisk:) Så kjekt å høre om hva dere som kan hage har startet med nå i februar. Jeg har bestemt meg for at i år skal jeg slå til med hagearbeid - så veldig kjekt å få titte innom her og plukke opp noen kjekke tips :)

    SvarSlett
  5. Heldige du som kan begynne i hagen allerede, her har vi snø. Jeg gjør også som deg, kutter opp de gamle staudene og lar det ligge, det blir riktig så fin jord. Ser koselig ut med høner!

    SvarSlett