Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

søndag 26. oktober 2014

Frø planlegging

Nå er sommergardinene skiftet ut og levende lys er tent i vinduet. Det blåser ganske heftig ute, men kulden holder seg unna.

 Jeg gleder meg så utrolig mye til vår at jeg nesten blir sprø. Det eneste positive er at det blir gjort mye mer inne, nå som det ikke er noe særlig å drive med ute.

 I løpet av sensommeren og høsten har jeg hamstret frø fra Impecta. Pluss tatt fra de plantene jeg har. Jeg har også fått fra venner osv.





En del av disse skal i samme blomstereng. Noen er sommerblomster og skal både i bed og i  potter, og noen er stauder. Blir mange blomstergaver ut over våren.  (Har en liten, eller er det stor(?) følelse av at det blir noen flere blomsterbed etter hvert også)

GLEDER MEG! Så deilig å være "nyfrelst" hageentusiast med så mye igjen å lære, feile og utforske. Kanskje jeg ikke får til et eneste frø.  Enn så lenge lever jeg i hvert fall i håpet, og skal kose meg med planleggingen i vinter.

God søndagskveld!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar