Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

lørdag 25. juli 2015

I løpet av i går kveld og i natt har det kommet 25mm regn. Trenger nok ikke vanne på et par dager. ;-)


Noen bilder fra plantene på verandaen. Her en Sjokoladecosmos, Cosmos atrosanguineus fra Liseberg. Vakre blomster, også dufter den deilig sjokolade. Det skal være mulig å oppbevare de over vinteren. Jeg må jo prøve!



En av Pelargoniumene jeg sådde i våres. De var superenkle å så, er noe jeg kommer til å prøve neste år også. Jeg vet at noen blir helt ville etter Pelargonium. Jeg føler vel ikke at jeg er helt der, men jeg er veldig glad i de jeg har. Gleder meg til de blir virkelig store, det er da de er vakrest synes jeg.



En av Agapanthus plantene. I løpet av sensommeren/høsten skal jeg gjøre ferdig et planterom i kjelleren. Der vil det bli masse lys og en temperatur på ca 12-15 grader. Håper det skal være godt nok for de fleste av de som skal leve vinteren over.




Stakkar Chili, har ikke akkurat drømmesommeren. Jeg har ikke noe drivhus som den kan stå å kose seg i heller. Men noen av fruktene begynner å modnes.


Nå håper jeg på litt bedre vær utover formiddagen, så vi kan komme oss ut en tur.

God søndag!

1 kommentar:

  1. Godt at det har kommet så mye regn. Det var så tørt her før regnet kom. Har nok fått ca samme mengde her. Agapanthus er så vakre. Mine får bare masse blader. Pelargoniaene er enkle å så ja, og de er jo så fine når de blomstrer.

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett