Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

torsdag 2. juli 2015

Nå er det ingen tvil om det er sommer. Formiddagen har gått med til vanning. Det trengs... Det geniale nå når det er så varmt er at ungene bader i bassenget sitt om dagen, og jeg bruker det til vanning på kvelden. Plantene elsker temperert vann. Eneste som mangler i forhold til regnvann er PH verdien.



Storstjerneskjerm eller Astranta Major. Helt klart en av staudefavorittene. Blomstrer lenge, holder seg lenge selv etter den er avblomstret. Trenger minimalt med stell i løpet av året. Med andre en staude alle burde ha.



Kornblomster er det masse av i det største staudebedet. Synes de er så fine. "Blue boy" heter vel denne. Minner om gamle blomsterenger...


"Maidens blush" Hva skal jeg si.

Stort vakrere enn dette blir det ikke. Også lukter den så godt at jeg har lyst å spise den opp hver gang jeg stikker nesen nedi. (Og det er ikke få ganger i løpet av en dag...)


Jeg har akkurat fått 15 tonn subus som jeg skal spa utover. Herlig jobb i 30 varmegrader.

Ha en herlig dag!

1 kommentar:

  1. Ja, Astrantia er en vakker blomst! Jeg har den i 5 forskjellige farger, og synes de er veldig fine. Maidens Blush har jeg også, og den har vokst så mye at jeg må beskjære den snart ;)
    Den er utrolig vakker! Kos deg med subbusen ;)

    SvarSlett