Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

mandag 18. juni 2018

 
Skulle gjerne sendt litt duft via bloggen nå. Rhapsody in blue  sammen med Climbing snow princess. En deilig kombinasjon av duft og skjønnhet.

 
Brahma høna på tur for å sjekke tilstandene i hagen. Hun godkjente. :-)

 
Roser, roser, roser. Her Rose de rescht foran Iasphan. Nydelig duft på begge. Jeg planlegger nytt rosebed, og elsker å sitte med rose leksikon og velge hvilke roser som skal få flytte hit.

 
Revebjeller dukker opp både her og der, og det får de lov til. Jeg kan ikke få nok av de. Skal hive ut masse frø nå slik at de blomstrer neste år.

 
Lykkefunnen min som klatrer i syrinen. Min er ikke mer enn tre år, men allerede er den mange meter opp  i syrinen. Selv om den er engangsblomstrendene er den virkelig et syn i disse dager. Og helt full av humler.

 
Jeg bare digger denne Cosmosèn. Har sådd den selv og den er på flere steder i hagen. Helt utrolig vakker.
Vi har endelig fått masse regn, og hagen vokser så det knaker.
Ha en flott kveld!


4 kommentarer:

  1. Hei Sara Kristina.
    Ja, tenk hvis en kan sende duft gjennom dataen. Jeg går også å snuser. Parafymeduft i hele hagen. Her har det regnet nok for en stund håper jeg. Cosmosen har en nydelig farge. God uke til deg.
    Hanne-Lise

    SvarSlett
  2. Nydelig Lykkefund! Den blomstrer her også. Min frøys ned i fjor vinter, men i år er den helt fantastisk. Blogger må få lagt inn duft ;)
    Flott cosmos.

    SvarSlett
  3. Jeg kjenner formelig duftene. For en deilig tid det er nå og med vann fra oven strutter hagen som aldri før denne sesongen. Lykkefund klatrer så vakkert. Min er fortsatt ung og litt mindre, men Hybrida sprer duft over hele hagen og er på vei til himmels. Vi har samme sans for revebjeller skjønner jeg.

    SvarSlett
  4. Hei Sara!
    Du må ha åpen hage neste år. Har veldig lyst til å se hagen din.
    Revebjeller får heller ikke jeg nok av. Spre dere alt dere lyster.
    Lykkefund bør alle ha. Det er lykke å se hvordan den slår om seg.

    SvarSlett