Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

lørdag 30. juni 2018



I dag har jeg besøkt vakre Enghøj staudehave på Bornholm. Bornholm bærer også preg av en uvanlig tørr vår og sommer. 



Men i denne hagen er det vidunderlig vakkert likevel. 


Hagen er fra 2004 og akkurat som jeg forestiller meg min egen om 10 års tid. (med visse klimasone forbehold) 


En stor variasjon av planter, insekter og fugler. 


Et stort "basseng" i betong. 


Masse fuglehus overalt. 


Og ikke minst sitteplasser i hvert eneste hagerom. 

I morgen går turen hjemover igjen og jeg må innrømme det skal bli godt å komme hjem til hundene og hagen igjen. 
Bornholm har så absolutt innfridd og jeg er ganske sikker på at turen går tilbake hit om noen år. 

5 kommentarer:

  1. Hei Sara Kristina.
    Alltid moro å besøke andre hager og få impulser. Danskene er flinke. Godt at du tenker litt frem med hagen. Det tar tid. God tur hjemover.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Spennende sted! Sånt basseng kunne jeg godt tenke meg. Ja, tørt er det vel overalt, i hvertfall her på Østlandet, Sverige, og Danmark. Det er skummelt med en sånn langvarig tørke.
    God helg!

    SvarSlett
  3. Håller med de andra... de är besöken som ger så mycket inspiration. Jag gillade bla dammen men sin rektangulära form.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlett
  4. Vakker hage. Bornholm er en innmari fin øy.

    SvarSlett
  5. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    หนังออนไลน์

    SvarSlett