Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

onsdag 24. august 2016

På alle mulige måter synes jeg hagen er mye vakrere i år enn i fjor. Men det er en ting jeg virkelig savner og det er sommerfuglbuskene. De forsvant i våres. Jeg må nok gjøre et nytt forsøk snart.
 
 
 
Sånn så hele busken ut til tider. Med masse, masse sommerfugler.

 
 
 


Her kommer en liten Sidalcea opp gjennom sommerfuglbusken.

Nå er det bare noen få dager igjen av august. Så var denne sommeren over. Både vemodig og litt deilig. Men først satser jeg på en varm og deilig september. Ha en flott torsdag!

4 kommentarer:

  1. Flotte bilder fra i fjor av sommerfuglbusken med sommerfugler på! Let etter de på salg nå, og prøv igjen. Jeg plantet 6 stk. i fjor og alle sammen har overlevd. Bland inn sand der du planter de, for de vil ha lett jord og ikke leire ;)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Sommerfuglbusk er innmari fin og det er magisk når sommerfuglene lander i det. Vi har to stykker som overvintrer i kjelleren.
    Jeg synes det er vemodig at det er høsten som kommer nå. Vår og sommer flyr av gårde, men høsten er jo fin.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  3. Ja, sommerfuglbusker er et must i hagen, så synd dine gikk ut, ikke gi opp. Ha en fortsatt fin kveld, hilsen ingeborg

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder av fjorårets svevende sommerfuglbuske. De er ikke alltid så enkle. Jeg hypper mine med masse jord på høsten og dekker med løv og granbar. Har stort sett gått bra. Et år trodde jeg den ene var tapt, men klippet hardt ned og jaggu kom den opp igjen. Håper du går på igjen:)
    God helg!
    Jannicke

    SvarSlett