Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

lørdag 16. juli 2016

Nå har hestemynten, Monarda didyma, startet blomstringen. Disse er jeg veldig glad i. Dessverre har jeg plantet de på et sted de åpenbart ikke trives, så de sliter med både meldugg og dårlig vekst.
 
Jeg får meg ikke til å klippe de ned fordi jeg får så dårlig samvittighet når jeg fjerner noe jeg vet humlene liker så godt, så de får bare stå der. Blomstene er jo like fine. De skal få en bedre plassering utover høsten.
 

Som tidligere nevnt er humlene er også helt ville etter den. Jeg finner de ofte sovende (eller hva de nå driver med om natten) på blomstene om morgenen.


Er veldig glad i fargen på min. Vet den også finnes i rød og hvit. Den hvite kunne jeg godt tenkt meg,
Den hadde blitt super lekker sammen med malurt...

Ha en flott lørdagskveld. Har bare en dag igjen av ferien så den skal jeg nyte maks!  :-)

1 kommentar:

  1. Hestemynte er så fine, ja! Jeg har en hvit, men den vokser så dårlig. En blomst i fjor og to i år. Skulle gjerne hatt flere av de.
    Nyt siste feriedag da!

    SvarSlett