Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

torsdag 24. mars 2016

 
En liten oppdatering på årets så prosjekter.
 
 Tomater i ferd med å vokse seg store.

Jeg har lagd et planterom i kjelleren. Problemet er at det er litt for kaldt. Gjennom hele vinteren har temperaturen ligget på cirka 10 grader. Hvilket jo er nydelig for alle som har overvintret. Nå den siste måneden har det vært 13 grader på det meste. Alt vokser veldig sakte.

 
 Det jeg har slitt mest med er vanning. Fordi det er så lav temperatur har jeg vannet i hjel flere av de små spirene. Jeg er en ganske ivrig vanner, dessverre.

Men det positive er at de jeg ikke har tatt livet av har blitt utrolig flotte.

De viktigste for meg i år er blodbeger og klokkeranke. Disse skal jeg lage et fantastisk inngangsparti med. (Håper jeg)

 
Ønsker alle en god påske!

2 kommentarer:

  1. Ja, det er vanskelig å ha et planterom som passer for alt. Flotte blodbegerspirer!

    God påske!

    SvarSlett
  2. Hei!
    I dag har vi åpnet veksthuset. Det er en fantastisk følelse. Vi har laget et rom med bobleplast inne i veksthuset + varme. Det er ikke helt trygt. Vi kan få kalde netter. Men helpe meg hvor fort det fylles opp.
    Fordelen med at plantene vokser sakte, er at de blir kompakte og fine.
    God påske! Anne

    SvarSlett