Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

søndag 24. mai 2015

En liten pinsetur i hagen. Mye som skjer nå. I dag er det en   herlig temperatur også. Fortsatt ikke sommer, men noe er på gang.



Årets første roseknopp. For en lykke! Liten men den er der...



Her er en Geranium i farten.


Pelargonium blomst. Nydelig.


Jeg må innrømme at jeg er litt skuffet over denne Løynantshjerte planten. Den er veldig liten og puslete. Men helt sikkert jeg som har gjort noe galt. Kommer noen få søte hjerter.


Fødsel av Allium. Ganske vakker allerede.



Kubjellen har masse blomster nå.


Flekktvetann har meget fascinerende blomster.

Akeleie i knopp.

Er så spent på Blåregnet. Den lever i hvert fall. Det var første målet.

Jeg har jobbehelg, så ikke mye haging på meg i Pinsen. Blir masse mer til uken. Da blir også en tur til botanisk hage på søndag. Gleder meg veldig!

Ha en strålende pinse!

2 kommentarer:

  1. De hvite løyntnantshjertene er mye vanskeligere å få til enn de andre hjertene. Enten trives de veldig, ellers blir de bare noen pingler. Flott tvetann du har! Er blomsten tofarget? Jeg synes disse er så fine. Har en lilla som har tatt over et helt bed. Ser at humlene er så glade i de.

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det forklarer jo saken, Marit! Jaja, jeg får finne en ny plass der den blir lykkeligere.

      Blomsten er slik som på bildet, ganske lys i kantene. De er veldig fine.

      Slett