Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

tirsdag 28. april 2015

 
 
En flott vårdag, selv om den deilige varmen ble borte. I dag har jeg fått tak i Villvin og en ny Clematis til gjerdet mitt. Skal lage et eget innlegg på gjerdet.
 
Jeg har blitt så glad i stubber i det siste. Har en snill far som sparer noen til meg. Synes de blir så fine med litt potter med blomster. Pottene mine står ute når jeg er sikker på at det ikke blir frost, ellers bor de inne på nettene og ute på dagen. Kommer til å bli superfint når alt blomstrer. Jeg liker så godt mye krukker, så jeg kan "ommøblere" inn i mellom.
 
 


 Jeg er bare så stolt over at det er knopper i peonene. De ble jo plantet i høst, og det er så mange som sier; "det tar mange år før peonene kommer med blomster når de bytter plass" osv. Nå er det motbevist!

Flekklungeurten er jeg så glad i. Den er så søt med blå og rosa blomster. Nå har endelig rådyrene funnet mat andre steder, så har utrolig nok ikke hatt de i hagen på en ukes tid. Kan også ha noe med gjerde å gjøre. Uansett er det deilig å slippe at de spiser opp alt som er.



Fuglene spiser fortsatt utrolig mye mat. Stort sett bare Pilfink, Kjøttmeis, Spurv og Blåmeis her nå. En liten Gulspurv stakk innom for en matbit i dag.

Ha en fortreffelig aften!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar