Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

torsdag 22. juni 2017

Solsnu

 
I natt var årets korteste natt. Tenk at nå er vi på vei mot mørkere tider igjen. Godt vi har noen måneder med haging igjen og glede oss over. :-)
 
 
Utsikt mot hønehuset fra stuen. Kanskje den beste utsikten jeg vet om.

 
Peonene er så vakre nå. Denne typen vet ikke navnet på, men det spiller ingen rolle. Den er perfekt. Synes blodtoppen, Sanguisorba officinalis og peonen kler hverandre godt.

 
Makedoniarødknapp, Knautia macedonica, ble ikke helt den fargen jeg hadde forstilt meg, men pyttsann. Den er så flott der den svever på de høye stenglene sine.

 
Skjærsminen er en av de gamle buskene jeg synes burde finnes i alle hager. Den lukten er selve definisjonen på sommer.

 
Foran en Geranium har denne vakre valmuen dukket opp. Noe av det jeg liker best med hagen er alle overraskelsene som dukker opp. Blomstene selvsår seg, krysser seg med hverandre osv. Jeg har sjelden samvittighet å fjerne noe som dukker opp av seg selv. Noen ganger får til og med brennesle stå slik at sommerfuglene har et sted å legge larvene sine.
 
Ha en super dag!

2 kommentarer:

  1. Nydelige bilder! Valmuer og geranium var veldig fint i sammen.
    Solsnu vil jeg ikke tenke på en gang. Jeg feirer kun den 22. desember ;)

    SvarSlett
  2. Hei. Jeg vil ikke tenke på det engang. Men heldigvis har vi noen måneder igjen i hagen i år. Flotte bilder. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett