Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

tirsdag 27. juni 2017

 
 
 
 
En liten bukett skjærsmin, storstjerneskjerm og en Chianti rose. (Synes det er så vanskelig å plukke roser av buskene, de er så vakre der de hører hjemme)

 
Nok en Austin rose. "Leander"

 
En av de første plantene som ble plantet her i hagen. Det første stedet var ikke helt optimalt, men nå koser den seg langs gjerdet. "Flammentanz"

 
Peoner i salvie havet. Tror jeg trenger mer salvie, den kler alt og alt kler den.

 
Endelig fikk jeg tak i hvit fjellfokk. Jeg hadde den blå som jeg var så glad i. Leser stadig om hager som oppfatter denne nesten som ugress, men her forsvant den i løpet av vinteren...
Helt utrolig. Håper den hvite varianten klarer seg bedre.

 
Her er "Tuscany superb" i skjønn forening med makedoniarødknappen.

 
Pelargoniene mine får alltid så sent blomster. Tror kanskje jeg er litt for snill med de, for blader er det nok av. Men nå er de i hvert fall på gang. Her sammen med skvallerkål. Jeg er sikkert et av få mennesker i verden som ikke synes skvallerkål er plagsomt. Jeg synes blomstene er så dekorative. Også har vi en avtale om at de får lov å gro på visse områder og det holder de faktisk.
 
Ha en super kveld!

 
 
 

4 kommentarer:

  1. Jeg kjenner en dame som fikk ødelagt hagen sin av fjellflokk. Jeg har ikke turt å kjøpe den etter å ha sett hvor invasiv den var der. Den er veldig fin, så jeg forstår godt at du vil ha den.
    Salvie er veldig fint, ja.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Hei. Sara Kristina. Er veldig glad i Austin roser. De er nydelige, ikke minst duften. Flammentanz er en favoritt hos meg. Har to stk. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Hei!
    Har det akkurat som deg, det er vanskelig å plukke med seg vakre blomster inn. I år har vi mange salvier og er veldig glad for det.
    Vakre bilder
    Ha det godt i sommeren! Anne

    SvarSlett
  4. Flotte roser! Det tok noen år før jeg hadde "råd" til å plukke inn en og annen rose...
    Lekkert med peon og salvie!

    SvarSlett