Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

mandag 18. juli 2016

 
Vi har noen deilige sommerdager her nå. Prosjektene i hagen fortsetter. Nå er det garasjen som må ha nytt tak og en ny vegg. Jaja, vi blir vel aldri helt ferdig.
 

Noen bilder fra hagen. Her er Fjellfokk, Polemonium caeruleum, sammen med kattost. Kattosten tok jeg frø fra en plante nede i gata her, så den er jeg litt usikker på det "ordtenlige" navnet.
Fjellfokken er en av de første staudene som blomstrer på våren, og en av de siste som gir seg på høsten. Også dufter den herlig. Tror jeg må ønske meg en i hvit.
Kattosten og Fjellfokken er så fine sammen synes jeg.


Kjempekrage som  kommer fra mitt barndomshjem. Et virkelig tegn på høysommer.


Rhapsody in blue med regndråper. Ikke en av mine rosefavoritter, men den dufter nydelig.

 
Nå er tiden for buketter. Det er så deilig å alltid ha en nyplukket bukett på bordet. Her; blomsterert, valmuefrøstander, kattost og kornblomster.
 
Nå blir det hage arbeid frem til kveldsvakt. Ha en flott dag!

2 kommentarer:

  1. Fjellflokk er skikkelig fine, men jeg har aldri turt å ha de i hagen. Jeg har ei venninne som har den overalt, og det er det veste ugresset hun vet om. Sprer den ikke seg mye hos deg? Den lyseblå fargen er helt nydelig :)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Dufter er så viktig i en hage. I går kveld kjente jeg en innmari god duft, men klarte ikke helt å finne ut hvor den kom fra.
    Vakre sommerbilder fra hagen din.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett