Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

torsdag 7. juli 2016

 
Noen av hagens roser akkurat nå.
 
Climbing snow princess. Som jeg fortsatt ikke finner noe særlig info om. Den frøs mye tilbake i vinter, og har ikke hatt noen overdådig blomstring akkurat, men den skyter nye skudd så hvis vinteren blir mild kan den bli flott neste år.
 

Rosa Helena Lykkefund er favorittrosen min. I år har den sendt flere meterlange skudd opp i syrinen. Har plantet den ved inngangen i portalen også. Gleder meg virkelig når begge viser hva de er gode for.


Austin rosen Leander har virkelig overasket. Blomstene holder seg skikkelig lenge. De har stått over en uke i både stekende solskinn og øs, pøs regnvær. Et meget hyggelig bekjentskap.


                                                          Rhapsody in blue er flott i år.


Brahma hønene under Rhapsody in blue med New dawn i bakgrunnen. Litt uklart bilde, det er tatt gjennom glassdør.


Denne skjønnheten dukket opp. Fineste valmuen i hagen nå. Dog, vanskelig farge å fange.

Ha en strålende kveld!

3 kommentarer:

  1. Jeg finner heller ikke noe info og Snøprinsessen. Jeg kjøpte min på Plantasjen i fjor, og min frøys også mye ned i vinter. Vi får håpe at den kommer seg til neste år :)

    SvarSlett
  2. Ååååh, nydelige roser. Noen nye og noen kjente. Veldig inspirerende. Gleder meg til min Lykkefund vokser seg så fin som din! Floribundus klatrerosen Snow Princess, var jo bare praktfull. Den er vel H4, så hos meg ville den nok ikke tåle en hard vinter. Nyt skjønnhetene dine. Vet ikke om jeg har nevnt det før, men hadde vært stas om du la den fine bloggen din på hageblogger.no Da får enda flere gleden av å finne deg:)
    Ha en fin kveld.
    Jannicke

    SvarSlett
  3. Hei!
    Man blir nesten beruset av hagen nå. Du har så vakre roser. Jeg sliter med å få dem til dessverre. Lykkefund stortrives heldigvis. Akkurat som hos deg vokser den inn i en syrin.
    Hønene dine er så fine sammen med roser.
    Støtter Jannicke, legg bloggen din på hageblogger.no.
    God julikveld! Anne

    SvarSlett