Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

tirsdag 30. juni 2015

I dag blir det en fantastisk dag. Strålende sol fra en blå himmel. Jeg har lovet ungene å fylle det lille bassenget i dag. Selv jobber jeg i kveld, men skal virkelig nyte dagen frem til det.

Her er Blodbeger, Rhodochiton atrosanguineum. Den ble sådd i Januar. Jeg lærte ganske så mye om det å så de i vinter, så jeg håper jeg får frem enda flere planter neste år. Men er glad for de jeg fikk til i år. Håper den gir noen frø.


Jeg har mer eller mindre begynt å like de gule valmuene. Er så gøy å se på humlene som tar salto inni i de. De er spesielt fine på morgenen når sola treffer de.


Humlene liker så godt Flekktvatannen. Det gjør jeg også.


I går bestilte jeg to Kattemynte, Nepeta 'Six Hills Giant' og Nepeta transcaucasica 'Blue Infinity'. Synes kattemynte er så fine. Så gjenstår det å se om alle nabolagets katter blir ville. Kattemynte burde være en grei plante å få til.

 En Thalictrum ’Splendide White’ ble også med. Gleder meg.
Bestilt fra Garden Living. Er veldig fornøyd med alt derifra.

Nyt dagen og solen!

1 kommentar:

  1. Ja, alt jeg har kjøpt derfra har jeg også vært veldig fornøyd med!

    SvarSlett