Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

lørdag 19. mai 2018

 
Altså, det er så vakkert ute at jeg har nesten ikke tid å sove.
Dette er nok den beste tiden på året. Når syrinene blomstrer, alle trær har slått ut og vi vet at det beste ligger fremdeles foran oss.
På bildet over har 6 åringen akkurat blåst såpebobler. Den ene landet på tulipanen.

 
Mer tulipan og løyntantshjerte. De kler hverandre godt. Jeg er så heldig at tidligere tulipaner kommer igjen. Håper de forsetter med det. Skal selvfølgelig supplere med enda flere til høsten.

 
Tulipan i solnedgang. Bak er perlebusken.

 
Perlebusken blomstrer så vakkert nå. Kan tenke meg flere av de.
Alle rosene kommer med knopper nå. Det må jo være ganske tidlig?
Er nok varmen som er skyld i det. Vi gikk jo fra verdens lengste vinter inn i sommeren på et par uker. :-)


Forglemmegei er vel noe av det søteste....

Om en uke er jeg i London og på Chelsea flower show. Gleder meg så mye at jeg nesten blir gal.

Kos dere i det herlige pinseværet!

3 kommentarer:

  1. Såpebobler ble jo fine som pynt på tulipanene! Jeg har også i år mange tulipaner som har kommet igjen. Det hadde jeg ikke i fjor. Tror løker liker snødekke fremfor barfrost. Perlebusk er så vakre, ja. Heldige deg som skal til London! Da håper jeg du tar mange bilder :)

    SvarSlett
  2. Hei Sara Kristina.
    Snakk om å fange øyeblikket. Herlig. Perlebusken blomstrer her også. Den er helt nydelig. Chelsea flower show. Heldige du. skjønner godt at du gleder deg. Fortsatt god pinse.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Så vakre bilder. Å såpeboblen var jo prikken over i`en.
    Ha en fin kveld.
    Klem Christina

    SvarSlett