Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

mandag 29. mai 2017

 
Vi reiste bort fredag ettermiddag og kom hjem søndag formiddag. På den korte tiden hadde det skjedd masse i hagen. Nå er det nesten sånn at man må sitte å se på alt som skjer for å få det med seg.
Over er det allium sammen med akeleie.  

 
Her kommer det en akeleiefrøstjerne. Jeg har plantet både hvit og lilla. Husker ikke hvilken dette er. :-)

 
Flere allium som snart har slått ut helt. Jeg har lurt litt på hvor alle humlene som digger denne har blitt av. Så kikket jeg opp i en syrin. Der var det sikkert hundrevis av humler.

 
Akeleier sår seg som kjent overalt. Jeg synes det er topp og lar de gjøre det. Synes den lyserosa er så søt.

 
Tulipaner foran perlebusken. Sistnevnte er helt magisk nå. Ser ut som et fossefall av hvite blomster. I skumringen ser den nesten lyssatt ut.

 
Her er det nye familiemedlemmet. Han har falt godt til ro og er like glad i hagen som jeg er. Herlig type som vi gleder oss til å tilbringe mange, mange år sammen med.

3 kommentarer:

  1. Hei. Gratulerer med nytt familiemedlem. Skjønn er han. Fine bilder, og det beste av alt er at sommeren ligger foran oss. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Han ser klok ut.Lykke til!
    Det er himla deilig å stå midt i våren - kanskje det allerede er forsommer?
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  3. Så søt han er! Koselig med nye familiemedlemmer. Akeleier er så fine, og de krysser seg her også, og jeg lar de komme opp. Det kan jo dukke opp noe spennende :)

    SvarSlett