Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

torsdag 8. september 2016

Nå går hagen inn i sitt siste åndedrag for i år. Det er litt rart for de siste dagene har det vært så utrolig varmt og klamt her. Plantene tror nesten det er midt på sommeren igjen. Men mange blader begynner å bli gule, og jeg gleder meg til skikkelige høstfarger.
 
 
Cosmos Velouette. Denne blir nok ikke en favoritt her, men artig å prøve.
 

 
Helianthus "Red Ruby". Denne er ikke helt ferdig, men jeg trodde den skulle bli rødere. Kanskje den blir det. Artig er den uansett.

 
Sedum. Denne har jeg fått fra min mor, så usikker på navnet. Det er den helt vanlige typen. Masse humler som koser seg på den.

 
Her er en annen type sedum. "Jose aubergine" Makan til vakker plante skal du lete lenge etter. Gleder meg helt vilt til den blir stor.


Noen dyrevenner må også med. Sommerfulgen koser seg på siste rest av Eupatorium maculatum "Barted bride". Storhjortetrøst. Blåmeisen spiser revebjellefrø.

Jeg skal ha  jobbehelg, så ønsker alle en god helg nå.

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Ja, det er sommer ute nå .Deilig å sitte ute i den varme sommerkvelden. Det blomstrer fint hos deg. Ikke mye spor av høst.
    Selv om høstfarger er fint, gleder jeg ikke så veldig.
    God kveld! Anne

    SvarSlett
  2. Vakre bilder som vanlig. Du får så skarpe bilder og har et helt spesielt lys i dem. Nyter! Sedum er dronningen i hagen nå. Jeg har også "Jose aubergine". Lekker med det mørke bladverket. Nyt sensommerhøsten. Klar for ordentlig høst snart jeg også, med litt flammefarger i hagen.

    Jannicke

    SvarSlett
  3. Jeg er også blitt veldig glad i disse sedumplantene! Den du har fått av din mor, er kanskje Oktoberbergknapp? Veldig fine! Og elsket av humler.
    Nydelige bilder du har tatt. Jeg gleder meg også til en fargerik høst. Liker høsten godt jeg.
    Ha en fin tirsdag:)

    SvarSlett