Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

fredag 12. februar 2016

Ja, jeg vet det er tidlig. Men i dag har pelargoniene  (de fleste) flyttet ut fra kjelleren og opp i stuen. Jeg orker ikke ha de bortgjemt lenger. De har blitt vekket litt tidligere i vinter, og to skal straks til å blomstre.  


Engletrompeten har jeg også startet vekking på, men denne bruker jeg litt lenger tid med. Rett og slett fordi den er altfor stor til å ha i stuen. Her om dagen leste jeg at mars skulle bli kaldere enn normalt. Ikke gøy...


Se på de bittesmå spirene. Jeg blir så uendelig fascinert av at disse små planetene kan bli kjempe digre. Like utrolig hver gang.

God helg!!!

5 kommentarer:

  1. Koselig å så frø! Her har akkurat blodbegerene begynt å spire :)

    SvarSlett
  2. Hei!
    Har en stor engletrompet i kjelleren. Den må tas opp tidligere enn den ble tatt opp i fjor. Måtte beskjære den langt tilbake og den blomstra ikke før langt ut i august. Det er kjempelett å ta stiklinger av den. Tok tre i september og nå er de virkelig på gang.
    Spirer er mirakler. Det er så godt at vi er der igjen.
    Alt godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gjorde litt omvendt i år og beskjærte den i høst før jeg tok den inn.

      Slett
  3. Se der, du er i gang med å vekke våren til liv allerede. Jeg vurderte i dag om jeg skulle hente pellisene mine, men tror jeg venter litt til. Ja, man slutter aldri å la seg fasinere over at et bittelite frø kan bli til noe stort og vakkert. Her er stokkrosene og litt annet begynt å spire. Deilig.
    God helg.
    Jannicke

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg er altfor utålmodig. Også er jeg så glad i dem. ;-) Pellisene altså.

      Slett