Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

lørdag 31. januar 2015

Hagefugltelling

Det foregår hagefugltelling i disse dager. Jeg brukte sist helg til å telle. Ikke bare lett når det kommer flokker på 20 fugler til tider.

Hagefugltellingen  er viktig for å bla kartlegge de ulike bestandene, trekkfugler som ikke flyr sørover lenger osv. Her har jeg daglig besøk av svarttrosten, som jo egentlig skal bo i England, Frankrike på vinteren.


 
 
 
 
 
 
 
Rødstrupen er en annen liten venn som ofte tar seg en Englands tur. Her ser jeg bare en. Men den er ofte på besøk. En nydelig liten skapning. Jeg håper jeg klarer å holde på denne. Tenker jeg skal bygge en liten kasse til den i håp om at den flytter inn i hagen. Vil gjerne ha den med på hagelaget i sommer.


Gulspurven har kommet oftere på besøk i det siste. Den kommer i flokk et par, tre ganger om dagen. Synes godt meg sine nesten selvlysende farger.

Er så heldig at de nærmeste 3 naboene også. Her i nabolaget har fuglene det godt. .

Den første fuglekassen har kommet opp på veggen. (Har bygget selv. Veldig stolt!)

 Den er "spesialbygget" til Blåmeis, så vil tiden vise hvem som flytter inn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar