Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

torsdag 1. mars 2018

 
På kveldene etter at det har blitt mørkt, lever jeg i fornektelse. Orker ikke forholde meg til at det -15 om nettene og blåser nordavind fra typ Sibir. Legger heller ikke ut vinter bilder, men minner fra en mye bedre tid.  

 
Trøsten nå er at våren ikke kan være så langt unna når den først kommer. Mens kong vinter gjør seg ferdig med sitt, sår jeg som en gal. Hele huset kommer til å se ut som et gartneri. Men sånn er det hvert år. ;-)
Over, en allium sammen med akeleiefrøstjerne.

 
Her er en prydtobakk. Mener det er en sylvesteris type. Den blir ca halvannen meter og dufter veldig godt om kveldene. Den skal også få komme i jorden i løpet av et par dager.
 
 

 
Deilige peoner sammen med salvie. Mer romantisk blir det ikke.
 
Vet jeg ikke er alene om å ikke glede meg over været akkurat nå. En fattig trøst er kanskje at vi mange som gjerne skulle hatt en ca 20 grader varmere 1 mars?
Sender mange varme hagetanker til alle.

4 kommentarer:

  1. Hei Sara Kristina.
    For en nydelig lilla farge på det første bildet. Jeg skal også snart i gang med å så. Vi har mye snø og kulde. Lurer på når vi får se krokusen blomstre i år. Varme hagetanker til deg også.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Hei sara!
    Aller først, det er et vårtegn at du legger ut et blogginnlegg.
    Jeg liker så godt at huset er som et gartneri. Det er det her også. I dag har jeg hatt fri fra jobben og har vært volunteer hos Janne på Mjærum. Det er meningsfullt.
    Prydtobakken du viser har jeg prøvd flere ganger, men den vil ikke spire.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  3. Ja, vi skulle gjerne hatt et annet vær nå,for denne vinteren tar jo aldri slutt...
    Frøplanter er godt å se på i kulden!
    God helg!

    SvarSlett
  4. Tycker om att åka skidor och hålla på med vintersaker men är ändå lite trött på vintern eller snarare vinden vi har nu. Den är iskall och det är inte skönt att gå ut och göra något. Tror nog ändå det vänder snart :) Och förhoppningsvis slipper vi frost i maj istället.

    Ha en fin helg! Carina

    SvarSlett