Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

søndag 4. mars 2018

 
Enda flere sommerbilder. Må innrømme at det nesten gjør fysisk vondt, så mye gleder jeg meg til å pusle i hagen igjen. Over er "dronning Ingrid" pelargon. Alle pelargoniene er tatt opp fra kjelleren og koser seg nå i vinduene. I år blir de enda større og vakrere.
 
Det kjedelige er at blomstene ikke er så glad i regn. Så hver gang det meldt mye regn, bærer jeg de under tak.

 
Her er Revebjeller og Clematis i skjønn forening. Insektshotellet er vel mer til pynt. Men noen få ganger har det vært besøk der.
Jeg prøver heller å tilrettelegge slik at insektene har mange steder i hele hagen hvor de kan være.

 
Denne fuksia`n har det ikke gått så kjempebra for i vinter. En blodbegerplante skal få flytte opp i fuglebadet i år. Og fuglene har selvfølgelig et annet bad. :-)

 
Her er et salig sammensurium av planter. Denne Clematisen klatrer lit trundt omkring i bedet. Det er ganske fint, synes jeg, De må jo ikke opp etter veggen alle sammen.

 
Her er en annen Clematis. Er ganske sikker på at det er "Piilu"
 
Minstemann og jeg har hatt omgangssyken i helgen, så nå skal det bli skikkelig deilig å ta fatt på en ny uke kjenner jeg.
 
Ønsker alle en fin uke!
 
 

4 kommentarer:

  1. Ja, det skal bli utrolig godt å få vår igjen. Jeg holder på å bli gal av denne vinteren. Clematis er en herlig slekt.
    Ha en fin ny uke uten oppkast! :)

    SvarSlett
  2. Hei Sara Kristina.
    Jeg gleder meg så til at snøen forsvinner. Jeg kan ikke ønske det nok. Jeg som ikke liker snø. Her snør vi snart ned. Flotte bilder du viser. Godt at dere begynner å komme på beina igjen. God uke til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Hei!
    Jeg gleder meg vanvittig til bar bakke og spiring. I morgen har jeg har jeg fri fra jobb. Da har jeg planer om å beskjære epletrærne. En fordel med snø er at man kommer høyere opp.
    Vakre bilder av sommerstemninger. Den blå klematisen er så flott. Jeg synes at blått løfter.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  4. Hei Sara Kristina. Morsomt å finne bloggen din.
    det har godt en måned siden du skrev dette innlegget og jeg håper du har kommet mye nærmere våren.
    Hos meg er våren så vidt i gang. De aller første blomstene har dukket opp.
    Nå er det bare å glede seg til all den tiden vi skal ha ute i hagene våre.
    Ha det fint!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett