Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

søndag 8. oktober 2017


Så var plutselig høsten her. Det har vært flere netter med frost og alle krukkene har flyttet inn for vinteren. Litt vemodig, men nå koser jeg meg med alle høstprosjekter i stedet.


Fuglene er ivrige etter å fylle opp de små kroppene sine. De skaper masse liv i hagen. Om nettene er pinnsvinene på plass og spiser restene fra bakken. 


Rådyrene henger rundt i nabolaget. Jeg er så lykkelig for at de ikke kommer inn i hagen lenger. Anbefaler virkelig de som sloter med rådyr å sette opp gjerde. 

Ha en super søndag! 



4 kommentarer:

  1. Ja, plutselig ble det frost og høst. Første frostnatt i natt her, men det har vært nære på flere ganger. Vakre bilder! Jeg har ikke mulighet til å sette opp gjerde her, men rådyrene har ikke vært noe stort problem her før i vår. Da hadde de spist på en lønn og feid hornene på en stamme. Må nok til med noe remedier hvis de fortsetter å komme. Dette var i vår og etter det har de ikke vært her.

    Jeg forer også fuglene. Begynte med det i august, og de er så sultne.

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Hei Sara Kristina. Det er også mange fugler her. Har ikke hatt frost enda, men det har vært nære på. Holder på å bære inn planter som må inn. Litt av en jobb. Rådyr har vi nederst i hagen av og til. Utrolig i et tettbebygget strøk. Fin søndag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Hei!
    Så rart at dere har hatt frost. Du bor jo i syden. Jeg skulle så gjerne hatt pinnsvin, men vi har rådyr.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  4. Ja, nå har høsten gjort sitt inntog. Det ryddes og pakkes inn. Vemodig, men samtidig noe godt med å få gå i dvale. Nå skal det drømmes og planlegges. Plutselig er det atter en vår.
    Ha det fint.
    Jannicke

    SvarSlett