Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

tirsdag 5. september 2017

 
Noen bilder av det lokale dyrelivet. Jeg prøver så godt jeg kan å tilrettelegge for at insekter og fugler også skal trives i hagen. Så langt synes jeg at jeg har lykkes godt.

 
På sensommer og høst er det storhjortetrøsten, Eupatorium Fistulosum, barted bride som definitivt er sommerfugl favoritten. Den er også en av mine favoritter. Nydelig staude på rundt 2 meter.

 
Her finner man sommerfugler av alle slag. Hva er vel bedre enn en hage full av sommerfugler? Nærmere eventyret er vanskelig å komme.

 
En veldig lokal dame. Rensker hagen for snegle egg før vinteren.

 
Kjøttmeisen er en kjær innbygger. Hjelper til med å holde insektene i sjakk.
Tenk, om ikke lenge er det på tide å mate fuglene igjen. Det er absolutt noe av det hyggeligste med vinteren synes jeg. Blir så mye liv i en ellers stille hage.
 
Ha en flott dag!
 
 

4 kommentarer:

  1. Flotte sommerfugler hos deg! De er så hyggelig å ha rundt i hagen.
    Jeg begynte å mate fuglene for ca 14 dager siden. De begynte å hakke på stuevinduet, og det tok jeg som et tegn på at de ville ha mat igjen :)
    Koselig å ha de å se på fremover nå.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  2. Hei Sara Kristina. Flott å ha sommerfugler flyvende rundt. Her har det ikke vært mange i år. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Du har uten tvil lykkes med tilretteleggingen. Nydelige venner med vinger.
    Jannicke

    SvarSlett
  4. Hei!
    Sommerfugler i hagen er fantastisk. I helga landet de til og med på meg. Morsomt.
    Hjortetrøst er en vakker staude som jeg også er veldig glad i.
    Vi mater fuglene hele året. Kjøper solsikkefrø på Felleskjøpet. Liker veldig godt fuglelivet. Nå er det en rødstrupe som nesten følger etter oss. I dag var den 50 cm fra meg. Innmari morsomt.
    Jeg nesten gruer meg til neste nr. av Hagetidend. Vi har ikke sett bildene noe som jeg synes er dumt. Aner ikke hva som kommer og det liker jeg ikke noe særlig. Men teksten synes vi er fin.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett