Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

fredag 11. august 2017

 
Sakte men sikkert blir dagene litt kortere. Høstblomstene har så smått begynt å dukke opp. Som Phloxèn over. "Blue paradise" har ramlet rett inn i hestemynten.

 
I "morden blush" rosen har en kattost stjålet hele showet. Jeg håper rosebusken vokser seg litt større neste år. Etter hvert vil de bli en nydelig kombinasjon.

 
Det er nå fremover jeg virkelig setter pris på de remonterende rosene. Her representert av "New dawn".  Ganske rart å tenke på at hvis vi er heldige her kommer ikke frosten før om et par, tre  måneder. Et år slo den siste rosen ut i desember.

 
Såpeurt, Saponaria officinalis vet jeg er en plante mange kvier seg for å ha i hagen. Den har jo en formidabel evne til å spre seg ganske mye både med røtter og frø. Jeg har den plassert slik at det ikke gjør noe at den "tar litt av". Den lukter nemlig så utrolig godt at jeg ikke vil være den foruten.

 

 
Var en tur ved havet en forblåst kveld tidligere i uken. Dette bildet synes jeg i grunnen sier noe om hvilket sommervær vi har hatt i denne delen av Norge i sommer. Vind, vind og vind.
 
Ønsker alle en god helg!

3 kommentarer:

  1. Ja, det er ingen tvil om hvilken årstid som snart kommer :(
    Vi får glede oss over alt som blomstrer nå. Morden Blush er veldig fin.
    God helg!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Seimsommerhagen din er vakker. Ja, det er mye vind. I går blåste det vanvittig.
    God helg! Anne

    SvarSlett
  3. Hei Sara Kristina. Det er ikke tvil om hvilken årstid vi går inn i. Her har det blåst i hele sommer, så det ser ut som det blir mer vind fremover. Flotte bilder. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett