Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

onsdag 23. august 2017

 
Dagene bare flyr fra meg, det er knapt jeg rekker å få tatt noen bilder fra hagen. August er gjerne travel med alt som skjer etter sommerferien.
PÅ bildet over er "mother of pearl". I år var jeg lur nok til å så noen valmuer midt på sommeren slik at mange blomstrer nå.

 
Jeg må ærlig innrømme at noe av hagemotivasjonen også forsvinner samtidig med at sommeren blir kortere. Egentlig ganske tøysete, ettersom jeg vet hvor mye jeg kommer til å savne det om noen få måneder. Over er det humle som tar for seg av kuletistelen.

 
Verbena bonariensis  blomstrer vakkert nå.


 
Hestemynten er også veldig vakker nå.
 
Løken for neste vår er bestilt, og det kommer til å bli så fint!
 
Ha en super uke!



4 kommentarer:

  1. Ja, tiden flyr så altfor fort, og snart er det høst :(
    Verbena har jeg også, og insektene elsker den. Nydelig farge på hestemynten. Har du noe sortsnavn på den?
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Hei Sara Kristina. Det går mot høst. Blitt mørkere på kvelden, og nå må en kle godt på seg for å sitte ute om kvelden. Flott hestemynte. Fin kveld til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Ja, huff nå kommer høsten snart. Nå blomstrer hestemynten her også for første gang. Vakker er den.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  4. Tiden synes å ha lynvinger. Det gjelder å temme den, sånn at vi klarer å nyte. Men, må også innrømme at jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Himmel for noen vakre bilder du tar. De har helt sitt eget lys. Så lurt å så valmuer midt på sommeren! Jeg er i overkant begeistret for de, så det tipset skal jeg absolutt følge til neste år.
    God helg!
    Jannicke

    SvarSlett