Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

lørdag 8. juli 2017

 
 
 
Endelig kom det litt regn. Minstemann har lekt i stykker regnmåleren min, så aner ikke hvor mye vi har fått. Ser de har gått ut med ekstremvarsel. Vi er som regel alltid veldig spart for ekstremvær her. Bygene følger som regel vassdraget, og vi ligger i utkanten.
 
Over er en kattost fra frø jeg stjal av en plante ned i gata.
 

 
Denne er også sådd fra frø. Husker selvfølgelig ikke navnet. Lurer på om jeg får nok pelargonia noen gang. :-) De er veldig enkle å så fra frø, veldig enkle å ta stiklinger av. I det hele tatt en enkel plante å ha med å gjøre.

 
Tuscany superb igjen. Jeg liker denne så godt. Tror det har med fargen å gjøre, og selvfølgelig duften. Jeg har plantet en Chianti rose i år, og den har enda litt dypere lilla farge. Helt nydelig!

 
Leander rosen skifter fra gul/oransje til lys rosa. En vakker forvandlig. I tillegg lukter den nydelig og blomstene holder seg lenge. OG den remonterer. Kan det bedre bli?

 
Også er det lille hagemedhjelperen min. Eller er det motarbeideren? ;-) Zim er 15 uker i dag. Selvfølgelig verdens beste valp. Han er faktisk flink til å holde seg unna blomsterbedene. Hønene er det vanskeligere å la være.
 
Ha en flott helg!

3 kommentarer:

  1. Hei Sara Kristina. Leander har jeg også. Liker også at den er remonterende. Da har en glede av de hele sesongen. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Ja, pelargonia er enkle å få til fra frø. Jeg sådde en hel haug i vår og de blomstrer nå. Vi fikk kun 5 mm her til tross for det "lovede" regnet som skulle komme i bøtter og spann. Akkurat nå hadde hagen behøvd mye mer.
    Flotte roser, og søt hund! :)

    SvarSlett
  3. Kanskje lillingen gjorde deg en tjeneste med å leke i stykker regnmåleren. Den kan fort gi værdepresjon vet du:) Nyyyyydelige roser. Jeg plantet også en Chianti i fjor. Dessverre var den avblomstret når jeg kom fra ferie, så fikk ikke sett fargen. Gleder meg allerede til neste år.
    Absolutt skjønneste valpen i verden!

    SvarSlett