Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

tirsdag 14. august 2018

 
Zim driver med piggsvin studier i hagen.
 
Endelig har regnet kommet tilbake. Og hagemotivasjonen kom tilbake med regnet. Må bare innrømme at både hagen og jeg har lidd litt i sommer.  Blir spennende å se neste år hva som har klart seg. Planleggingen er i hvert fall i gang! :-)

 
Piggsvinet har hatt masse drikkestasjoner rundt omkring i hagen og har tilsynelatende klart seg godt. Den har bodd her et par år. Håper den blir boende.

 
Denne sommeren har virkelig fostret mange sommerfugler. Spesielt disse hvite. Har vært utrolig mange av de her i sommer.

 
Her er daucus carota "Dara" på vei til å slå ut.

 
Helenium lyser vakkert opp på grå dager. Dessverre må hun flyttes på, da hun ikke passer sammen med de andre hun deler bed med.

 
Enda mer sommerfugl. Tidligere har ikke sommerfuglbusken klart seg her. Er spent på om denne klarer vinteren.
 
Driver å graver opp nytt blomsterbed. Har bestilt pioner fra Pionmannen som er på vei, og de fortjener noe helt spesielt synes jeg.
 
Som dere skjønner er hodet mitt allerede i våren 2019.
Men jeg skal selvfølgelig nyte resten av sommeren og høsten. (Men planlegging av neste år er nesten noe av det morsomste med haging, synes jeg)
 
Ha en fin kveld.

5 kommentarer:

  1. Så søt piggsvinet er! Jeg skulle så ønske meg et sånt, men det er for mye vei og biler i nærheten dessverre.
    Planlegging er så gøy ja, og fint å ha noe å glede seg til :)

    SvarSlett
  2. Hei Sara Kristina.
    Planlegging er halve moroa. Nydelig pinnsvin. Hvis det har vært der i 2 år får du sikkert beholde det. Heldige du som kan grave opp et nytt bed.
    Fin kveld til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Hei!
    Skulle gjerne ønske at vi hadde pinnsvin. Har aldri sett de her. dessverre.
    Hadde besøk av en dyrlege i sommer. Hun sa at hvis vi hadde grevling, ville ikke pinnsvinet klare seg. En favoritt på menyen.
    Jeg må også innrømme at varmen har slått meg helt ut. Har ikke klart å jobbe sola. Liker ikke at sommeren har blitt så passiv. Masse vanning!
    Den hvite sommerfuglen er kålsommerfugl. Er veldig glad i planter i kålfamilien.
    Det er spennende med nye planer. Har begynt jeg også. Et nytt bed vokser fram.
    Fin sommerkveld! Anne

    SvarSlett
  4. Ooo my goodness! I love seeing the photo of the hedgehog and your pup together. Such a precious photo! Thanks for the share, hope you had a fantastic weekend. Keep up the posts.

    World of Animals

    SvarSlett
  5. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    หนังออนไลน์

    SvarSlett