Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

lørdag 14. juli 2018

 
Endelig er det ferie på meg også. Starter ferien med fotball VM og herlig vær. Kan ikke bedre bli.
 
 Kameraten over koste seg med salvie til morgenen i dag, og jeg har nok aldri sett så mange insekter i hagen som i år. Er nok varmen som gjør at de trives så godt.

 
Kuletistelen blir jeg nesten rar i øynene av å se på.

 
Agurkurt i motlys.

 
Mye lilla i hagen. Her er en kattost som nok ønsker å ta over verden. Den selvsår seg voldsomt.

 
Man må jo digge hestemyntens sveis. Navnet etasje blomst er også ganske treffende.

 
Clematis, også lilla. Av en eller annen grunn føler jeg ikke at jeg får til clematis kjempebra. Enten blir de helt enorme, eller skikkelig puslete.
 
                           Følger alle "reglene" for planting osv. Men, men er ikke alt man får til.

 
Til slutt noen løkblomster av et slag. Disse løkene glemte jeg i en pose ute i vinter. Fant ut at det var gøy å prøve å plante de, og jammen hadde de klart seg.
 
God helg!

2 kommentarer:

  1. Så mange flotte lilla blomster hos deg! Etasjeblomst er så fine, og jeg har en med samme farge her. På to år har den vokst seg kjempestor. Mange av de som er til salgs er røde, men jeg vil bare ha de som er lilla og rosa :)
    Clematis trives veldig godt her. Jeg planter de, og gjør ikke annet enn å vanne de. Nei, sånn er det bare. Mange planter er sære! :)
    Ha en fin ferie!

    SvarSlett
  2. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    หนังออนไลน์

    SvarSlett