Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

lørdag 2. juni 2018


Tiden har gått helt i stå for meg. Varmen som har vært den siste måneden gjør at jeg føler vi er langt ute i sommeren. Også har vi så vidt startet!
Akeleier gjør noe med meg. De er så sinnsvakt vakre i alle stadier.


En eller annen Anemone. Husker ikke hvor den kommer fra engang. Skikkelig fin.


Akeleiefrøstjerne i starten av sin blomstring. Nå er den snart ferdig. Tok bare noen dager...:-(
Ikke opplevd tidligere i min, dog ikke lange, hagekarriere at blomstene ikke blomstrer i mer enn noen dager.
Irisene har hatt en lynkarriere i år på grunn av varmen. Heldigvis blir det litt kjøligere til uken. Nå er nemlig rosene på gang, og de vil jeg gjerne nyte så lenge som mulig!



Når akeleier, allium og geranium blomstrer samtidig, og det surrer 100 vis av humler og andre insekter som koser seg er det bare å sitte ned og studere de små livene.


En annen som liker å studere. Piggsvinet bryr seg ikke noe særlig om verken bikkja eller meg. Er så vant med oss. :-)
Ha en fin søndag. ♡

2 kommentarer:

  1. Ja, nå er det slik at alt bare varer en dag eller to og så er det over. Det er nesten litt trist synes jeg. Akeleier er så vakre ja, og det finnes jo så mange forskjellige. Det er veldig mange humler her også, og det er veldig bra. Heldige deg som har piggsvin.
    Ha en fin søndag du også ♡

    SvarSlett
  2. Hei Sara Kristina.
    Blomstringa går fort. Det er synd.Flott pinnsvin. Fortsatt god kveld.
    Hanne-Lise.

    SvarSlett