Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

tirsdag 3. februar 2015

Macro fotografering

Jeg var så heldig at jeg fikk macro objektiv av mannen i julegave. Dette skal brukes meget flittig i vår og sommer når blomstene begynner å komme. Det er primært blomster, insekter og fugler jeg ønsker å fotografere. Siden det er dårlig med blomster og insekter ute foreløpig, har jeg enkelt og greit kjøpt snittblomster i blomsterbutikken.

 Her er et lite utvalg av hva jeg har tatt til nå. Disse bildene har jeg ikke behandlet i det hele tatt.


 Lyset er kun fra vindu.




 
Men jeg bruker stativ og lange lukkertider. Setter også på selvutløser slik at jeg ikke trenger være i nærheten av kamera.
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar