Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

torsdag 16. juni 2016

Jeg har altså ikke lyst å gjøre noe annet ennå rusle rundt i hagen. Se på alle insekter, fugler og plantene som forandrer seg fra dag til dag.
I natt har det kommet litt regn.





Pionene må bare nytes den korte tiden de står. Under pionen vokser en staude jeg bare ikke klarer å komme på navnet til akkurat nå.
 
 
I dag har den første rosen sprunget ut. Maidens Blush ble årets vinner. Perfeksjonisme!
 


Synes prydsvinerot er et meget dårlig navn på denne planten som er så vakker. Humlene digger den de også.

Må ha med et hønebilde. Her er det Dora som er i blomsterbedet. Hun hjelper meg så gjerne med luking. Hønene elsker kornblomstene. Er nesten ikke blader igjen på de.


Er det noen som kan hjelpe meg med hva dette er? Jeg klarer ikke huske at jeg har plantet den. Veldig søt er den. Jeg synes det kan se ut som en fritillaria av noe slag, men finner ingen god match.

2 kommentarer:

  1. Nydelige peoner! De står å kort ja, og må nytes mens en kan. Jeg vet hva de blomstene heter som vokser under peonene, og den kalles blodtopp på norsk. Den endre vet jeg ikke hva heter.

    God helg!

    SvarSlett
  2. Vakkert. Vi har en som minner om din. Er langt fra sikker på hva det er, men har trodd som deg at det er en frillaria. Den breier seg ganske mye.
    God junikveld! Anne

    SvarSlett