Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

onsdag 1. juni 2016

Er så mye gøy som skjer i hagen nå. Planter i massevis, og de er så vakre, alle som en.
 
 
Her er Hvit løytnantshjerte og allium. Jeg er så glad i den hvite løytnantshjerteplanten. Den er så utrolig vakker.

Her er en brunstorkenebb. Veldig glad i denne også.


Noen tar livet mer med ro enn andre. Disse elsker å sandbade ved dette blomsterbedet. Etterpå liker de å sabotere blomstene. De elsker faktisk å spise bladene på rosebusken.


Honningknoppurt er en gammel, trofast staude. Synes den har så fine blomster.

                                   Første gang valmuesøster blomstrer. Da blir jeg litt stolt.


Her er en annen storkenebb sammen med stemor som havnet i bedet etter vårkrukkenes tid var forbi.


Denne petunia`n har jeg sådd selv. Er spent på hvor stor den blir. Neste år skal jeg så den tidligere.


Nå nytes sommervarmen her. Vært 29 grader i skyggen her både i går og i dag. Med andre ord går det mye tid og vann på kveldstid. I morgen skal jeg vise frem alle de vakre akeleiene mine.

1 kommentar:

  1. Så fin petunia! Ja, de kan såes i mars tror jeg. Valmuesøster er utrolig vakker :)

    SvarSlett