Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

onsdag 12. august 2015

Blir ikke så mye bloggingen om dagen. Men det skjer jo ting i hagen likevel. :-) 

Noe av det mest fantastiske i haging  synes jeg er kompost. Det er en veldig enkelt bilde på hvordan alt i denne verden er konstant. Ingen nye stoffer tilføres, de bare forandrer tilstand. Blomstene jeg kniper av hver dag blir til verdens beste jord der nye blomster kan vokse osv.
 
 Her komposteres alt som kan. Når høne gård kommer opp skal jeg finne en bedre løsning på komposteringen. Målet vil til slutt være at jeg aldri trenger kjøpe jord.


1 kommentar:

  1. Ja, kompost er en fin ting! Som du sier så er massen konstant, den bare endrer form og farge ;) Veldig flott å gjenbruke alt i hagen. Jeg er ikke like flink som deg, men det blir til jord her også, bare som fyllmasse. Jeg har en stor skråning som jeg fyller ut med kompost. Utrolig hvor mye det blir ut av det bare i løpet av få år.

    SvarSlett