Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

søndag 8. mars 2015

Det våres i hagen. Bedre følelse finnes ikke. Vi hadde noen nydelige vårdager her tidligere i uken. Nå er det overskyet, blåser, men er 8 grader ute. Tenkte ta med noen bilder ute og inne for å vise hvordan det står til.
 
 
 
 

Peppermynten vil bare ikke dø. Den har stått ute i en altfor liten krukke hele vinteren. Men kommer på nytt. Jeg fikk nesten litt dårlig samvittighet, så den skal få det bedre i løpet av våren. Insektene elsker den!


Var på vår shopping her om dagen. Litt iris, krokus og scilla. Må ha litt flere vårblomster her i hagen min. De er jo helt ordinære, men jaggu ingenting som får frem vårfølelsen mer hos meg.
  Disse skal få komme i jorda i løpet av dagen. Tenk å få plante igjen!


Engletrompeten er i farta. Den har stått i kjelleren til foreldrene mine i vinter. Var veldig spent på om den hadde klart seg, men nå er det liten tvil om at den har hatt det ganske greit. Vet ikke om det var tidlig å ta den frem? Er jo ganske så lenge til den kan flytte ut.

 Blodbeger plantene går det veldig bra med. Har mistet noen underveis, og funnet ut hva som fungerer best i oppvekstprosessen her hos meg.




 
Her er Malva på vei. Fått litt dilla på de i løpet av vinteren, blir noen av de i bedet.
 
 
 

 Noen av Fuchsia plantene. Har blitt veldig fasinert av disse (også) i vinter. De er jo så utrolig vakre, og finnes i uendelig mange varianter.




Her er purpurvindel. De var super enkle å så, spirte på ender et døgn. Men etter at de begynte å vokse har jeg mistet alle, bortsett fra disse to. Skal bli spennende å se om de klarer seg.
Riktig god søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar