Vil du være lykkelig én dag, drikk deg full. Vil du være lykkelig en uke,
slakt en gris. Vil du være lykkelig et år, gift deg. Vil du være lykkelig resten av livet, anlegg en hage.
- Kinesisk ordtak

onsdag 26. november 2014

Hagelektyre

Jeg fant et gammelt nummer av "Vi i villa". Der var det er intervju med Finn Schjøll som mente haging består av 10 prosent arbeid og 90 prosent lesing.

Vel, akkurat nå er det vel 100 prosent lesing. Koser meg veldig. Får masse ideer og inspirasjon til vår og sommer. (og gudene skal vite at det er mye som skal gjøres) Og lærer masse, ikke minst.



 Jeg er litt opptatt av Monty Don om dagen. (Hele 2014 sesongen av Garderners world ligger på Youtube, sånn by the way)

  Pussig nok er Biblioteket i Bergen de eneste som har de Monty Don  bøkene jeg har lånt. Veldig rart at ingen andre i Norge har de? De fleste kanskje kjøper bøkene i stedet for å låne. Men hvis jeg skulle kjøpt alle bøker  jeg leser hadde jeg gått konkurs.

Men det finnes mange gode bøker der ute. Hvis man begynner å bla litt på Akademika, viser den faktisk 13888 søkeresultater på hus og hage. Noe for enhver smak med andre ord. (Vet hvor jeg legger ønskelisten til jul)

Et  lite bilde av de siste stakkars løvene på blodlønnen. Rådyrene spiser nok snart opp de også...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar